søndag 11. mars 2012

To pizzaer på en lørdag


Sjampinjong surret i crème fraîche, rødløk, mozarella, litt pepper. Revet parmesan etter steking.




Rask tomatsaus (bokstomater, hvitløk, salt&pepper, olivenolje, sukker, basilikumblader kjørt i blender), rødløk, mozarella, basilikum. Parmesan etter steking. (Jeg elsker fargene på denne!)


Samvirkelagsbestyrer Sevaldsens Pizzabok er blitt min pizzabibel. Uten han, og boka, ville mine lørdagskvelder smakt langt fra så godt. Den kan for eksempel kjøpes her. Med andre ord har pizzabakingen her i gården endret seg etter dette innlegget. Nå gjør jeg bare som Sevaldsen sier.


Søndagens "restepizza": resten av pizzadeigen, tomatsausen, resten av en Norvegia som var for flat for ostehøvelen, litt blåskimmerost, rødløk og basilikum. Nam!

1 kommentar:

  1. jeg liker hvordan utseendet til pizzasteinen har forandret seg ganske drastisk fra det aller første pizzainnlegget! og jeg fikk lyst på pizza da jeg så disse bildene nå..

    SvarSlett