søndag 13. mai 2012

Auberginekaviar


...er utrolig godt. Som Gordon nevner, så er den "fattigmannens kaviar" - eller vegeterianerens. Retten kan veldig fint spille hovedrollen i et måltid alene, med salat og godt brød ved siden av. Eller den kan utgjøre en fantastisk siderett. Perfekt sammen med grillmat. Det er få ingredienser, og ganske enkelt å lage. Man trenger bare: auberginer, hvitløk, olivenolje, rosmarin, timian, salt, sitronsaft (og eventuelt rømme).

Jeg lar Gordon forklare:



Da jeg laget det på egenhånd fant jeg ut at auberginene godt kunne steke lenger enn 40 min. Sikkert nærmere en time. Jeg kom ikke så langt, sulten tok overhånd, så jeg kjørte de kjapt i matmølla mi, for så å steke dem raskt i en varm gryte. Det gikk fort, og ble supergodt. Både med og uten rømme.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar